ninni

Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Strejk

Av Linda - 3 mars 2010 17:12


Idag hade vi lite strejk i skolan.


Vi har några veckor nu avsatta till examensarbetet innan vi drar ut på praktik, och vi har vetat sen i julas att vi ska ha några extralektioner från en kurs som vi redan haft men som inte fick plats då..(skumt jag vet)

och att vi då ska göra ett litet grupparbete som inte skulle ta lång tid eller vara svårt.


Nu i måndags fick vi uppgiften och då ska vi leta upp ett företag som går med på att vi intervjuar dem, intervjua tre olika personer där sen sätta ihop det och göra en redovisning på en halvtimme.


Det kallar inte vi ett litet arbete för var ska vi hitta tiden att ringa runt och sen boka tid med dem?? Vi har två veckor tills vi ska redovisa det och har bara två eftermiddagar avsatta :S


Hur tänker dem egentligen?


Så vi sa helt enkelt att vi totalvägrar så vi har fått en annan uppgift som känns mkt bättre och ingenting om att vi behöver leta upp företag.


Så det känns skönt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 24 maj 2010 17:17

  Hej! Idag var det första dagen i skolan igen, en hel dag med examensarbete. Det var tufft men det gick. Vår handledare skulle kommit imorse kl 9. Han kom aldrig så vi ringde honom vid halv 10 och undrade var han var. Då visade det sig att h...

Av Linda - 23 maj 2010 20:24

  Var tänkt jag skulle jobba både lördag o söndag denna helgen, men igår (kl 10) ringde Emil från jobb o sa att chefen hade missat att vi stängde tidigt igår pga att det var pingst. Min jobbtid vad 16-21 och vi stängde kl 18. Så han tyckte inte...

Av Linda - 21 maj 2010 18:07


Ja, idag va det sista dagen på min praktik. Lite sorgligt men ska ändå bli skönt att komma tillbaka till skolan och bli klar med examensarbetet. Går i skolan bara 3 veckor till :) sen har vi examen mitten på juni. Ska bli spännande.   Ska job...

Av Linda - 20 maj 2010 17:18

  Precis hemkommen från jobbet. Tycker denna veckan har sprungit iväg. Kan vi inte stanna upp nu? Ska jobba i helgen o har verkligen inte lust för det. Sen är det skola igen med examensarbetet på måndag. Kommer bli ett par tuffa veckor nu tills...

Av Linda - 19 maj 2010 20:59

  Jag sa ju att Simon skulle bli Anna Ankas assistent. Personligen tycker jag nog att Linnea hade varit bättre lämpad men inget fel på Simon.       Nu ska jag ta ett varmt bad, packa in håret och lägga på en ansiktsmask sen mysa i so...

Presentation


En blogg om allt som händer i mitt liv.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Översätt bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards