ninni

Alla inlägg under december 2009

Av Linda - 28 december 2009 14:20

Har inte kunnat skriva på nån dag nu eftersom jag har jobbat och jobbat och jobbat.

Jobbar ikväll också. Ska strax gå faktiskt.

Ser inte direkt fram emot det eftersom jag tror det kommer vara väldigt mkt folk idag. Visserligen går tiden fort då, men jag blir helt sönderstressad o e helt slut är jag kommer hem.


Igår slutade jag 18,15 men efteråt åkte jag till Lund på middag och hämta en bonushund som jag ska passa över nyår.


En annan trevlig sak som har hänt är att jag har haft inbrott i källarförrådet.

Roligt va?

Vet inte om dem har snott någonting eftersom dem har varit så smarta och snott lampan som satt där nere.

Men dem har krossat glas och vält ut massa frigolit så där e riktigt rörigt.

Det lilla jag har sett hittills så har dem tatt en fickplunta. Mer vet jag inte, och som tur är förvarar jag inget av värde där nere.

Ligger mest massa kartonger, så dem trodde väl att ja va dum och hade lagt ner innehållet i kartongerna också.


Men nu ska ja ta ngt att äta o sen gå ut o rasta hundarna.

Sen är det dags att springa till jobb.

Är nog hemma vid 10tiden ikväll så får se om jag orkar skriva ngt då.


Ha en bra dag.

Puss

Av Linda - 26 december 2009 19:09


Va ju på IKEA innan idag och fick med mig en del.

Köpte ett nytt vitrinskåp, nya glas, koppar och en liten tunnel till katterna.


Har fått upp det nya skåpet efter mycket bök. Det gamla va inte direkt lätt att flytta på och fullt med glas i det som fick flyttas ut först.


Här kommer lite bilder på det nya skåpet, vad tycks?

  

Det nya vitrinskåpet

 

Så här fint ser det ut nu

Ska köpa ett likadant imorgon och sätta här på andra sidan istället för denna


Här e katternas nya tunnel


Nya fina glas


Nya koppar som matchar min nya servis


Här är en bild på vad jag pysslade med häromdagen, tyckte det blev rätt fint och lyste upp det trista vita köket lite


Nu ska ja titta på simpsonsmatathonet :P


Och sen hade ja tänkt se på Förtrollad, tycker den filmen är jättegullig :)


hej så länge                 

Av Linda - 26 december 2009 12:18


Ja usch o fy. i morse var det inte roligt att gå upp.

Blev väckt först kl 8 för jag skulle iväg till IKEA. men jag orkade inte gå upp

Gick o la mig vid 2 igår o kunde inte somna på säkert 1-2 timmar.


Sen så vakna jag igen vid 11. Fortfarande seg men det gick att gå upp.


Ska egentligen träffa Agge & Emma halv 1 på Entré, men ja e alldeles för förkyld för att orka gå ut. Så blir sitta här hemma o sega.

Emma kanske kommer förbi senare när Agge drar vidar =)


Och sen ska jag faktiskt till IKEA när jag mår lite bättre.

Fick presentkort på 2500kr där så det ska handlas.

Ska nog köpa ett vitrinskåp till alla finglas och spritflaskor.

Sen så behövs det såna tråkiga saker som nya glas,muggar,bestick och vassare knivar.


Tycker sånt e skittråkigt att handla men nu när jag har presentkort så kan man ju köpa det.


Annars blir det nog inte mkt mer idag. Imorgon ska jag jobba. Visserligen en skitskön tid 14-18,15 =) och måndag jobbar jag också men då 17-21,10.

Bara stängningstider och tror det kan va rätt mkt folk nu i mellandagarna och innan nyår.


aja får tänka på pengarna. Inte lång tid kvar nu på lovet, börjar den 4de januari men vi ska inte sitta förrän 7de januari =) så har lite extraledigt.


Ska nog in på skolans hemsida nu och boka grupprum torsdag o fredag.


Skittråkigt inlägg men orkar inte. hörs senare så kan ja visa allt fint ja handlat på IKEA idag =)


puss

Av Linda - 25 december 2009 12:38


Nu e ja tillbaka efter julen. kom hem rätt sent igår så orkade inte sätta mig o blogga då.


Tänkte lägga in lite bilder på julen, mig själv och mina klappar.


Börjar med en bild på min syster när hon öppnar sina paket


En bild på morfar   


Jag o min familjs hund Cookie

(det fläckiga i huvet på mig e min syster som lekte med puder i ansiktet på mig :P)


Så här fin klädde dem Cookie senare

  


Jag o min lillebror

  

  

Morfar, farfar och pappa


En bild på mig

   


Här kommer lite av mina julklappar

(fina rosa handdukar)


En rosa badrumsmatta


Och en tavla ja fick av lillebror


Utöver detta fick jag pengar och presentkort =)


Hoppas ni har fått trevliga julklappar.


Nu ska ja laga lite lunch och sen tänkte ja plugga lite..


Puss                  

Av Linda - 24 december 2009 11:07

God Jul på er allihopa!!

Hoppas ni får en supertrevlig dag.

 

Sj så ska jag inte iväg förrän vid 2.

Så just nu sitter jag bara och tittar på tv:n lite. ser på Glasblåsarens Barn. den e väl bara för bra. Fast den va ju bättre när man var mindre :P

 

Ingenting vann man på BingoLotto igår men jag är inte förvånad..

 

Nej nu ska ja titta vidare o sen hoppa in i duschen.

 

Här kommer ett litet julkort jag har lekt ihop :P

  

 

 

Men som sagt ha en superdag!

 

Puss

Av Linda - 23 december 2009 12:31


Idag fyller min lillasyster år =) fast hon är inte liten längre, hon blir 15 idag.

Så ska snart iväg till mina föräldrars stuga och fira henne.


Ska också fira min faster som fyllde år den 19de och min farfar som fyllde år igår.

Det kommer bli en lång dag med massa firande. Men det är skoj, har blivit en tradition hos oss att träffas allihopa på lilljulafton och fira dem.


En annan tradition som vi har idag är att vi spelar BingoLottos uppesittarkväll haha.


Till min faster har jag köpt en väst. En sån "finväst" man har ovanför tröjan, i mörkblått.

Farfar blir glad för allt och tycker om att spela på hästar då och då så han ska få en Harry Boy (heter det så) så kanske han vinner dem 90miljonerna den är uppe i, hoppas han delar med sig isf :P

Och min kära syster får en tröja från gina som det står "supermodel" på =)


Hoppas dem tycker om det.


Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig klar.


Hörs kanske sent ikväll annars hörs vi tidigt imorgon =)


Ha en trevlig dag alla!

puss


Av Linda - 22 december 2009 19:54


Haha, hittade denna länken på en annan blogg här (kommer tyvärr inte ihåg vad den hette)

Det är en sida där man räknar ut hur många man har haft sex med indirekt och direkt.


Den räknar att om du har haft sex med x antal så har dem innan dig haft sex med x antal osv..och då har du indirekt haft sex med alla dem.


Jag fick en rätt "blygsam" siffra på 7 366 haha..usch. Nu känner jag mig lösaktig haha.


Testa själv, rätt kul ändå men äckligt. Kommentera gärna med vad ni fick för siffror =)

http://calculators.lloydspharmacy.com/sexdegrees/


Nu ska jag återgå till städningen, får ju finfrämmande ikväll haha

en killkompis kommer över så får vi se va vi hittar på för skoj.


puss puss

Av Linda - 22 december 2009 16:25


Ja då va alla julklappar införskaffade =)


Hittade inga öronmuffar så jag gav upp. blev en mysig sidenpyamas istället.

Hoppas det blir uppskattat :)


Bilen gick igenom besiktningen så klart..wiii

Han tyckte dock det såg ut som där var vaccum i bensintanken men

tydligen var det inget att oroa sig över. Går nog över till sommaren.


Så nu idag hade ja tänkt städa lite o sen baka knäck.

Köpte ju hem ingredienser till det häromsagen men har helt glömt bort att jag skulle göra det.


Annars händer det inte mkt i mitt liv just nu. Har ju min första lediga vecka på 2 år. Så jag tänker bara ta det lugnt och verkligen ta vara på denna veckan, den 27e börjar jag jobba o fram till den 1e.

Sen e jag antagligen ledig fram till skolstarten den 4e januari.


Och då börjar "mardrömsterminen". haha

Nej kanske inte riktitgt, men då vi börjar på allvar med examensarbetet och jag undrarhur det ska gå med den gruppen.


Madde är jätteduktig och seriös. Hon kan mkt mer än hon tror att hon kan och hon vill sitta ofta o arbeta, precis som jag.

L däremot vill inte sitta eftermiddagar för det passar inte med hennes tåg (vilket hon borde tänkt på innan hon sökte till en skola i Malmö).

B vill knappt istta alls nu när vi har en kurs samtidigt, utan vill börja vecka 6 när den kursen är avklarad vilket innebär att vi har 5 vckor på oss.

V säger knappt någonting så vet itne vad hon vill.


Men vi har bestämt att första veckan ska vi sätta upp "spelregler" för vad som gäller i vår grupp och vad som händer om man int ehåller sig till det, så får hoppas att vi kommer överens om BRA regler.


Sorry, men va tvungen att avreagera mig lite..


Hörs senare

puss

Presentation


En blogg om allt som händer i mitt liv.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Översätt bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards